დეპუტატებმა იუსტიციის საბჭოს რეფორმის განახლებული გეგმა განიხილეს
სივილ ჯორჯია, თბილისი / 19 Mar.'13 / 19:15

იურიდიულ საკითხთა კომიტეტმა 19 მარტს მეორე მოსმენით განიხილა საერთო სასამართლოების შესახებ კანონში ცვლილებების პროექტი, რომელიც ვენეციის კომისიის რეკომენდაციების შემდეგ გადაიხედა.

იუსტიციის მინისტრის მოადგილემ ალექსანდრე ბარამიძემ განუცხადა დეპუტატებს საკომიტეტო მოსმენის დროს, რომ ვენეციის კომისიის ბევრი რეკომენდაცია იქნა გათვალისწინებული, თუმცა არა ყველა მათგანი.

ნაციონალური მოძრაობის დეპუტატებმა განაცხადეს, რომ იუსტიციის სამინისტრომ ვენეციის კომისიის რამდენიმე ძირითადი რეკომენდაცია უგულებელყო.

შემოთავაზებული ცვლილებების ცენტრალური საკითხია იუსტიციის უმაღლესი საბჭოს დაკომპლექტების წესის შეცვლა.

კანონპროექტის თანახმად, იუსტიციის უმაღლესი საბჭოს რვა წევრი მოსამართლე იქნება, რომელთაც მოსამართლეთა კონფერენცია აირჩევს, როგორც ამას არსებული წესი ითვალისწინებს, მაგრამ შემოთავაზება მნიშვნელოვან ცვლილებებს ითვალისწინებს მოსამართლეთა არჩევის პროცედურებში. ექვს წევრს პარლამენტი აირჩევს იმ კანდიდატებიდან, რომელთაც იურისტთა აკადემიური წრეები, იურიდიული პროფილის მქონე არასამთავრობო  ორგანიზაციები და საქართველოს ადვოკატთა ასოციაცია წარადგენენ. ამჟამად ორ წევრს პრეზიდენტი ნიშნავს, ხოლო ოთხ ადგილს დეპუტატები იკავებენ.

ვენეციის კომისია, რომელმაც განაცხადა, რომ ეს შემოთავაზება საერთო ჯამში პროგრესს წარმოადგენს იუსტიციის უმაღლესი საბჭოს დამოუკიდებლობის კუთხით, ურჩევს საქართველოს ხელისუფლებას, რომ არ მოხდეს საბჭოს სრული განახლება.

კანონპროექტის თანახმად, რომელიც იურიდიულ საკითხთა კომიტეტმა განიხილა, პარლამენტმა და მოსამართლეთა კონფერენციამ იუსტიციის საბჭოს წევრები ახალი რეგულაციების შესაბამისად უნდა აირჩიონ ცვლილებების ძალაში შესვლიდან ერთ თვის ვადაში,  თავდაპირველად განსაზღვრული სამი კვირის ნაცვლად.

ვენეციის კომისია გამოვიდა რეკომენდაციით, რომ არ აიკრძალოს სასამართლოების თავმჯდომარეების და მათი მოადგილეების, ასევე პალატების და კოლეგიების თავმჯდომარეების იუსტიციის უმაღლესი საბჭოს წევრებად არჩევა. თუმცა ვენეციის კომისიამ ასევე განაცხადა, რომ შესაძლებელია შეიზღუდოს სასამართლოების და პალატების იმ თავმჯდომარეების მაქსიმალური რაოდენობა, რომლებიც შეიძლება იუსტიციის უმაღლესი საბჭოს წევრები გახდნენ.

იუსტიციის მინისტრის მოადგილემ ალექსანდრე ბარამიძემ განუცხადა დეპუტატებს 19 მარტს, რომ განახლებული კანონპროექტი კვლავ უკრძალავს სასამართლოების თავმჯდომარეებს და მათ მოადგილეებს იუსტიციის საბჭოს წევრებად არჩევას. თუმცა, მისი თქმით, ასეთი აკრძალვა არ შეეხება პალატების და კოლეგიების თავმჯდომარეებს იმ პირობით, რომ მოსამართლეთა კონფერენცია მხოლოდ მაქსიმუმ სამი ასეთი წევრის არჩევას შეძლებს.

ვენეციის კომისია ასევე ურჩევს ისეთი მექანიზმის შემოღებას, რომლის ფარგლებში ოპოზიციასაც შეეძლება გავლენის მოხდენა საბჭოში პარლამენტის მიერ ასარჩევ ექვს ადგილზე კანდიდატების დამტკიცებაზე. კერძოდ, კომისიამ შესთავაზა, რომ პარლამენტის მიერ კანდიდატების დამტკიცება ან ხმათა ორი–მესამედით მოხდეს, ან რაიმე პროპორციული მეთოდით.

ალექსანდრე ბარამიძემ განუცხადა დეპუტატებს 19 მარტს, რომ იუსტიციის სამინისტრო წინააღმდეგია, რომ იუსტიციის საბჭოს ექვსი წევრის არჩევა ორი–მესამედით მოხდეს. მისი თქმით, ასეთი მაღალი კვორუმი არც ერთი იმ პოსტისთვის არ არის დადგენილი, რომელზეც კანდიდატებს პარლამენტი ამტკიცებს. მან ასევე განაცხადა, რომ ქვეყანაში პარლამენტის თავმჯდომარის არჩევასაც კი არ სჭირდება ხმების ორი–მესამედი და დასძინა, რომ ასეთი მაღალი ბარიერის დაწესება იუსტიციის უმაღლესი საბჭოს წევრებისთვის არ იქნება ლოგიკური.   

დეპუტატმა ნაციონალური მოძრაობიდან პავლე კუბლაშვილმა შესთავაზა კოალიცია „ქართულ ოცნებას“ საშუალება მისცეს საპარლამენტო უმცირესობას, რომ სულ ცოტა ერთი წევრი აირჩიოს იუსტიციის უმაღლეს საბჭოში იმ კანდიდატებიდან, რომელთაც იურისტთა აკადემიური წრეები, იურიდიული პროფილის მქონე არასამთავრობო  ორგანიზაციების და საქართველოს ადვოკატთა ასოციაცია წარადგენენ. დეპუტატმა „ქართული ოცნებიდან“ ვახტანგ ხმალაძემ, რომელიც იურიდიულ საკითხთა კომიტეტის თავმჯდომარეა, განაცხადა, რომ ეს წინადადება პარლამენტის გადასაწყვეტი იქნება, როცა ის თავის რეგლამენტში იუსტიციის საბჭოს ექვსი წევრის არჩევის დეტალური პროცედურების გაწერაზე იმუშავებს.

Civil.Ge © 2001-2024