Civil.ge-ს შესახებ
Eng | ქარ | Рус
ბოლო განახლება: 11:10 - 28 აპრ.'18
RSS
Mobile
Twitter
Facebook
ანაკლიაში ახალი პორტის მშენებლობისა და ოპერირებისთვის ორი კონსორციუმი განაგრძობს ბრძოლას
Civil Georgia, Tbilisi / 9 ივნ.'15 / 13:15

ანაკლიის ღრმაწყლოვანი ნავსადგურის მშენებლობისა და ოპერირების თაობაზე გამოცხადებულ ინტერესთა გამოხატვის ფინალურ ეტაპზე ორი განმცხადებელი გავიდა - „ანაკლიის განვითარების კონსორციუმი“ და „ანაკლიის ინდუსტრიული ეკოპარკის და პორტის და Power China კონსორციუმი“, იტყობინება პრემიერ-მინისტრის ადმინისტრაცია 9 ივნისს.

საქართველოს მთავრობამ ანაკლიაში ახალი პორტის მშენებლობასა და ოპერირებაზე ინტერესთა გამოხატვა 2014 წლის ივლისში გამოაცხადა; თავდაპირველად ინტერესი 12-მა კომპანიამ გამოხატა, საიდანაც  შემდგომ ეტაპზე 7 კომპანია შეირჩა, რომელთა შორის უპირატესობა ორ ფინალისტს მიენიჭა.

"ანაკლიის განვითარების კონსორციუმი" სპეციალურად ამ მიზნით "თიბისი ბანკის" სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარემ მამუკა ხაზარაძემ დააარსა და  ამ პროექტში ამერიკულ კომპანია Conti Group–თან თანამშრომლობს.

კონკურენტ კონსორციუმში  გაერთიანებული არიან „ანაკლია ინდუსტრიული ეკო პარკი და პორტი“, რომლის დამფუძნებელიც არის ქართველი ბიზნესმენი თეიმურაზ ქარჩავა, რომელიც ბიზნესებს ფლობს რუსეთსა და საქართველოში და რომელიც ასევე დაკავშირებულია თბოელექტროსადგურის დაგეგმილ მშენებლობასთან სომხეთში და  ჩინური სახელმწიფო კომპანია Power Construction Corporation of China (PowerChina).

ამ ორ კანდიდატს უპირატესი განმცხადებლის სტატუსი 9 ივნისს პრემიერ-მინისტრ ირაკლი ღარიბაშვილის ხელმძღვანელობით გამართულ სამთავრობო კომისიის სხდომაზე მიენიჭა.

შემდგომი პროცედურები ითვალისწინებს მათთან მოლაპარაკებების წარმოებას და საბოლოო წინადადებების წარდგენის შემდეგ გამარჯვებულის გამოვლენას, რომელთანაც  გაფორმდება ხელშეკრულება ანაკლიის ღრმაწყლოვანი ნავსადგურის მშენებლობის 2016 წლის ზაფხულში დაწყებისა და პორტის ოპერირების შესახებ.

პორტის მაქსიმალური გამტარუნარიანობა, მთავრობის გათვლებით, 100 მლნ ტონა იქნება. თუმცა შვიდ ეტაპად გაწერილი მშენებლობის პირველი სამი ეტაპი, მშენებლობის დაწყებიდან 12 წლის ვადაში არანაკლებ 40 მლნ ტონა ტვირთის გამტარუნარიანობას უზრუნველყოფს. 

მთავრობის მოთხოვნების შესაბამისად, პროექტის პირველი ფაზის დროს – პორტის ოპერირების პირველ სამ წელიწადში პორტმა ყოველწლიურად სულ ცოტა 7 მილიონი ტონა შერეული ტვირთის გადამუშავება უნდა შეძლოს; მომდევნო ოთხ წელიწადში ეს მოცულობა 20 მილიონ ტონამდე უნდა გაიზარდოს და პორტის ოპერირების მე–12 წლისთვის უნდა გაორმაგდეს.  

ფოთის და ბათუმის პორტებს მხოლოდ მცირე გემების მიღება შეუძლიათ მაქსიმუმ 1700 კონტეინერით. უფრო დიდი მოცულობის ტვირთებს რეგიონის სხვა პორტები იღებენ, ძირითადად სტამბოლი, სადაც კონტეინერები უფრო მცირე ზომის გემებზე იტვირთება და შემდეგ მათი ბათუმისა და ფოთისკენ ტრანსპორტირება ხდება.

სტანდარტული კონტეინერების მხრივ, 40 მილიონი ტონა შერეული ტვირთი, დაახლოებით, 3 მილიონი ოცფუტიანი კონტეინერის ეკვივალენტია (TEU).     

საქართველოს ეკონომიკის სამინისტროს ინფორმაციით, ბათუმის და ფოთის პორტების საერთო გამტარიანობა, დაახლოებით, 500 000 ოცფუტიანი კონტეინერის ეკვივალენტია ყოველწლიურად.

2014 წელს საქართველოს პორტების მიერ კონტეინერების მთლიანი გამტარიანობა 480 000 TEU იყო, საიდანაც 80%, ანუ  385 000 TEU ფოთის პორტზე მოდიოდა. 

ცოტა ხნის წინ კომპანია APM Terminals–მა, რომელიც ფოთის პორტის აქციების 80%–ის მფლობელია, განაცხადა, რომ „პორტის ფართომასშტაბიანი გაფართოების“ გეგმა აქვს.

APM Terminals–მა განაცხადა, რომ ეს გეგმა ითვალისწინებს ორი ახალი ღრმაწყლოვანი ნავმისადგომის აშენებას, სადაც შესაძლებელი გახდება 9 000 TEU–ს მოცულობის მქონე გემების მიღება, რომელთა წლიური გამტარიანობაა 1 მილიონი TEU-ა. კომპანია პროექტის დასრულებას 2018 წლისთვის გეგმავს. 

„იმ დროს, როდესაც მსოფლიო ბანკის ეკონომიკური ზრდის პროგნოზები კავკასიის რეგიონისთვის შემცირდა, APM Terminals–ი ფოთის პორტში მიმდინარე ინვესტიციების ერთგული რჩება“, – განაცხადა APM Terminals–ის მმართველი დირექტორის მოადგილემ ფოთში ჯოზეფ კროულიმ სტამბოლში გასული თვის ბოლოს შავი ზღვის პორტების და გადაზიდვების კონფერენციაზე გამოსვლისას.

მან ასევე განაცხადა, რომ „ფოთის მეგაპორტი“ აშენდება პორტის არსებული ინფრასტრუქტურის საფუძველზე, რომლის განახლებაშიც APM Terminals–მა უკვე ჩადო 70 მილიონ აშშ დოლარზე მეტი 2011 წელს პორტის ოპერირების დაწყების შემდეგ.

უახლესი ამბები
28 აპრ.'18 11:10
ვანის და ხონის საარჩევნო ოლქში შუალედური საპარლამენტო არჩევნები მიმდინარეობს
ერთმანდატიან საარჩევნო ოლქში არჩევნებში ხუთი პარტიის და ერთი საინიციატივო ჯგუფის წარმომადგენელები მონაწილეობენ.
27 აპრ.'18 18:49
ქართველი პოლიტიკოსები ბიძინა ივანიშვილის პარტიაში დაბრუნებას აფასებენ
ბიძინა ივანიშვილს ქართული ოცნების თავმჯდომარედ პარტიის ყრილობაზე აირჩევენ, რომელიც უახლოეს პერიოდში შედგება.
27 აპრ.'18 18:09
აშშ-ის სახელმწიფო მდივნის თანაშემწე საქართველოს ესტუმრება
ვეს მიტჩელი ხელისუფლების წარმომადგენლებს შეხვდება და ნატო-საქართველოს სახალხო დიპლომატიის ფორუმზე გამოვა სიტყვით.
26 აპრ.'18 19:07
სტოლტენბერგი: საქართველო ნატოს ‘ძალიან ახლო’ პარტნიორია
ნატოს გენერალური მდივნის თქმით, საგარეო საქმეთა მინისტრების შეხვედრა ქვეყნის პროგრესს აღიარებს.
26 აპრ.'18 16:47
ყოფილი პრემიერ-მინისტრი ბიძინა ივანიშვილი ქართული ოცნების თავმჯდომარე გახდება
პრემიერ კვირიკაშვილის თქმით, ივანიშვილს შესწევს ძალა გააძლიეროს პოლიტიკური პარტია და მას „ახალი დინამიკა“ შესძინოს.
25 აპრ.'18 18:33
ხაჯიმბამ მთავრობის ახალი ხელმძღვანელი დანიშნა
გენადი გაგულიას ორჯერ ეკავა ოკუპირებული რეგიონის პრემიერ-მინისტრის თანამდებობა.
25 აპრ.'18 15:17
საქართველოს რეიტინგი პრესის თავისუფლების ინდექსში გაუმჯობესდა
საქართველოს პოსტ-საბჭოთა ქვეყნებიდან, ბალტიისპირეთის ქვეყნების გარდა, არცერთი ქვეყანა არ უსწრებს.
25 აპრ.'18 14:18
გახარია ლიტვაში საგარეო და შინაგან საქმეთა მინისტრებს შეხვდა
საქართველოს და ლიტვის ოფიციალურმა პირებმა ევროკავშირთან უვიზო რეჟიმზე და სამართალდამცავ სტრუქტურებს შორის თანამშრომლობაზე ისაუბრეს.
24 აპრ.'18 17:29
განსხვავებული რეაქციები საქართველოში სომხეთის პროტესტზე
მმართველი პარტიის დეპუტატმა განაცხადა გუშინ, რომ „მთავარია მშვიდი ვითარება და სტაბილურობა ჩვენს სამეზობლოში“.
24 აპრ.'18 12:42
ცხინვალის ლიდერი იალტის ფორუმს დაესწრო და სირიის, იტალიის და სერბეთის დელეგაციებს შეხვდა
ანატოლი ბიბილოვმა 19-21 აპრილს იალტის საერთაშორისო ეკონომიკურ ფორუმში მიიღო მონაწილეობა.

სივილ ჯორჯიას შესახებ
Civil.Ge © 2001-2024, ახალი ამბები საქართველოდან
რეგისტრაციის ადგილი: დოლიძის ქ. 2, IV სართული.
7